در فرآیند لیسه گیری خودرو، متخصص بهمنظور تعمیر بدنه و از بین بردن خراش عمیق ابتدا با استفاده از شویندههای مخصوص نقاط آسیبدیده را تمیز کرده، بعد آن نقاط جلوی نور خورشید یا فرابنفش قرار میگیرد.
سپس با توجه به رنگ خودرو، عمل بتونهکاری و رنگ صورت میگیرد. در آخر اضافات رنگ را برداشته میشود که به این عمل، لیسه گیری خودرو میگویند.
با عمل لیسه کشی رنگ ماشین میشود رنگ بدنه را که بهصورت ترکخورده درآمده، تعمیر کرده و از صرف هزینههای به مراتب بیشتر جلوگیری کرد.
همانطور که گفتیم در خشگیری و رفع خراشهای عمیق میتوان از پروسه لیسهگیری یا لیسهکشی استفاده کرد. در زمانی که بر روی بدنه اتومبیل خراشهای عمیق وارد میشود، متخصصان ابتدا محل ایجاد خراش را با شویندههای مخصوص تمیز کرده و سپس ناحیهای که دچار خط و خراش شده است را زیر نور آفتاب و یا زیر نو فرابنفش قرار میدهند تا عمق و مساحت دقیق خراش تعیین شود. متخصصین با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده، اقدام به استفاده از بتونههای سنگی و رنگ خشک میکنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است. در واقع تیم متخصص محل فرو رفتگی را با رنگ خشک یا جامد پر میکنند. پس از جذب رنگ توسط بدنه، نوبت به عمل لیسهگیری یا لیسهکشی میرسد؛ در این مرحله متخصصین و با استفاده از لیسههای نرم مخصوص خود، اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین میبرند. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکارها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع میکنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک میکنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده میشود
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید:09121858513